torsdag 2. april 2009

Hva man bør gjøre og hva man ønsker å gjøre...


Det går en reklamesnutt på TV, det de stort sett sier: Det burde vi...gjøre. Det er en kjent situasjon der man egentlig burde reparere, fixe, rydde, ordne, både ditt og datt. Så slår denne lille djevelen til. MÅ vi da på død og liv gjøre det vi MÅ alltid? Nei er vel svaret, men hva gjør vi?! Jo vi gjør det vi tror vi MÅ..alltid! Her om dagen burde jeg ha trent...På opptageren viste jeg at det var tatt opp et TV program som gikk litt for sent til at jeg orket å se det....Hva burde jeg gjøre? Trene! Hva gjorde jeg? Tok med meg en kaffekopp, et pledd og satte meg godt til rette i sofaen. Hundene hadde virkelig fått sin tur, de var fornøyde med at mamma satte seg ned og var litt stille. Da slipper de nemmelig å passe på hva jeg kan komme til å gjøre... Vel, der satt jeg da, koste meg under pleddet i sofaen. Trening eller ikke trening. Det ble en liten økt senere samme dag. Dilemmaet er jo alltid: Det burde vi, eller burde vi ikke ? Jeg har forøvrig en lang liste på det som "burde ha vært gjort". Av en eller annen grunn blir denne listen lengre og lengere....I dag skal jeg la det uansett være om jeg burde eller ikke, søvsuge, rydde, vaske osv. komme meg ut en tur i solen! Når jeg ser meg rundt så ser det greit ut selv om jeg "burde".....støvsuge, vaske vinduer, klær.....det burde jeg!

3 kommentarer:

  1. Alle mine "burde-gjøre-det" blir som oftest "skiter-i-det-tar-det-en-annan-dag"
    Mer moro å blogge!
    Häpp!
    /K

    SvarSlett
  2. Det vi burde-gjøre er å bli flinkere til å totalt ignorere alle "burde-gjørene"! Jeg tar meg selv i gang på gang å bruke de få øyeblikkene av dagen hvor jeg føler meg ok til å gjøre alt jeg burde-gjøre. Det jeg burde-gjøre er jo ikke det jeg har lyst til å gjøre, og det er jo det jeg har lyst til å gjøre jeg burde-gjøre!
    Skjønner?? :-)
    Rutt, http://rutt-thisisme.blogspot.com

    SvarSlett