torsdag 23. april 2009

Ding ding!!


Nettopp tirsdag, hver tirsdag!! ettermiddag sånn rett etter middagstid, da kommer den lyden… Ding ding !!! SÅÅ irriterende. Enten er det Hjemis eller hva den andre heter som kommer kjørende rundt i nabolaget. Det tar tid! Ding ding, hele ettermiddagen og kvelden, mange timer føles som en hel evighet. Ding Ding! Nabolaget består av gangveier, noe som betyr: Kun aller nødvendigst kjøring. Ding ding, det er kanskje nødvendig ?? Med isbil altså ? Jeg har aldri handlet av den jeg. Jeg har aldri sett fordelen av at den kjører rundt i vårt bilfrie bomiljø, hver tirsdag. Ding ding!! Jeg tenker med gru på de stakkars foreldrene som EN gang har latt seg friste og la barn(a) kjøpe is når isbilen kommer. Ding ding! De må deretter si NEI hver tirsdag, eller ja selvfølgelig….når den kommer kjørende. Ding ding! Etter hva jeg kan se av brosjyren som droppes ned i postkassen vår så er ikke prisene noe særlig hyggelige heller….Ding ding! Hjelpe meg, for et kjøpepress. Jeg ER glad jeg har sagt NEI, den første og ene gangen isbilen kom og poden var liten. Ding ding! Alle strømmer til isbilen…. Lykkelige barn som får is, ikke like lykkelige de som ikke får....heller ikke foreldrene er særlig lykkelige, vil jeg anta...Så kjører den videre DING DING !! DING DING !! Hele kvelden er ødelagt, ding ding !

1 kommentar:

  1. HA! Satt selv og irriterte meg samme dag, og lurte på om jeg skulle hatblogge hjemishelvetet litt.
    Men du hann först: jeg er såå enig!!

    SvarSlett