lørdag 11. april 2009

Første vårtegn!

Linera er observert her oppe på fjellet. Den heter vel ikke det her i Sverige....

Uansett er den kommet hit i allefall. Jeg sjekket litt på Wikipedia, der står det følgende: "Linerle (vitenskapelig navn Motacilla alba) er en fugl som hekker i store deler av Europa og Asia, og deler av Nord-Afrika. Den er standfugl i de mildeste delene av utbredelsesområdet, og trekker for øvrig til Afrika. Arten hekker også i en viss grad i Alaska. Den kommer til Norge i mars-april, og drar sørover igjen omkring september-oktober. Den finnes i hele landet."


Så kom jeg på den mest kjente sangen, kanskje den eneste vi egentlig kan: Alle fugler små de er osv. Der finner jeg ikke noe om Linerla...uteglemt trekkfugl kanskje. Den er for meg den aller kjæreste trekkfuglen vi har. Jeg er virkelig i vårstemning. Linerla er tilbake!!!

1 kommentar:

  1. Så vårlig og fin bloggen din har blitt :-)
    Rutt, http://rutt-thisisme.blogspot.com

    SvarSlett