onsdag 25. mars 2009

Qigong trening

Jeg leser i dagens avis om en mann som er 105 år! En tilsynelatende sprek herremann. Om jeg blir like sprek som han av å trene Qigong vet jeg ikke. Men for en med M.E. er det faktisk noe av den "enkleste treningen" jeg har vært borte i. Hvis jeg ikke orker å gjøre øvelsene hver dag så er det bare å ligge helt rolig og høre på CD'n. Ligge rolig og trene faktisk !! Høres ikke det greit ut da ?? Du kan finne mer om Qigong på denne linken: http://www.biyun.no/forside.htm



Kopiert fra siden:
Qi kan oversettes med livskraft eller energi. Gong kan oversettes med metode, teknikk eller prestasjon.
Qigong stimulerer og styrker ledd, muskler, sener, nervebaner og sirkulasjon på en naturlig og velgjørende måte.

Du kan også lese at de har funnet effekt av denne treningen hos M.E. pasienter : http://www.biyun.no/Fagartikkel.pdf

Dagens sitat:
Du finner ikke gleden - Du velger - Du skaper - Den lille gleden og den store gleden. Gleden i det å være.
Halldor Skard

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar