tirsdag 24. mars 2009

Allergi



Jeg hadde så mange idèer egentlig når jeg laget bloggen, men så plutselig ble de borte.....

Av alle ting har jeg mye mer skrivelys på kvelden, men helst etterat jeg har lagt meg. Da strømmer idèene på. Rart det, nå skjønner jeg hvordan de forfatterne har det som sier at de ofte må stå opp og sette seg foran PC'n på kvelden og natten. Ikke det at jeg er noen forfatter, langt i fra.


På denne tiden av året som dagene blir lyserer og solen varmer godt har jeg bare lyst til å være ute. Gleder meg til hagen er snøfri igjen. Gleder meg til å finne fram nedpakkede stoler og bord til terrassen. Gleder meg til å handle inn planter for å ha ute. Gleder meg til alt med det at det skal bli varmere og sommer. Gleder meg til å sitte ute til sent på kvelden med pledd og høre myggen summe, uten å tenke på hvilket TV-program jeg går glipp av. Gleder meg til ferie og turer. Gleder meg til å kunne gå på tur i skogen. Gleder meg til å kunne sitte på mitt spesielle sted å se utover skog og eng, se på dyrene som går fredelig på beite. Å det er SÅ mye å glede seg til !!

Gleder meg IKKE over at pollensesongen plutselig har kommet. Det kom som "jula for kjærringa" i år også ! Heldigvis hadde jeg både nesespray og tabletter liggende fra fjorårets pollensesong. Så fort man egentlig har glemt hvordan det er å være allergisk....

Nå tenker jeg på den fine pollenfrie tiden vi har om vinteren, kanskje jeg ikke gleder meg SÅ mye til sommeren alikevel....Jo da, jeg gjør det.

Fant et bilde av skogen vår fra mars i fjor. Nokså grå ennå da, uten de fine grønne bladene..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar