torsdag 9. juli 2009

I matbutikken dagen etter testen.


Jeg følte meg som en "matdetektiv" der jeg gikk i butikken. Leste på hver og en pakke av alt fra pålegg, brød, pasta m.m. I første omgang har jeg bestemt meg for å kjøpe mat uten egg, svinekjøtt, kalkun og gluten. Du vil ikke tro hvor mange produkter det er blandet inn svinekjøtt i. Et sikkert valg er kylling, som finnes i pålegg, pølser, hamburgere osv. Og fisk, det må en ikke glemme. Men når det gjelder brød ja der er det ikke lett. Jeg fant en liten krok på ICA med glutenfrie varer. Der var det brød og knekkebrød også. Jeg kjøpte litt av hvert, må sjekke litt hva jeg liker.


1 kommentar:

  1. Phu, det der er ikke enkelt! Jeg husker når sønnen min var liten og var allergisk mot egg, melk, nøtter osv. En handletur i julestria tok jeg meg selv i å lete etter innholdsfortegnelsen på serviettpakken :-)
    Lykke til!
    Klem Rutt

    SvarSlett