onsdag 15. juli 2009

Ferie


Utsikt fra mitt hotellvindu på Høygården.

I ferien skal man lade batteriene…Rart å tenke på. For jeg må først ”lade opp(i sengen helst) flere dager før vi skal dra. Når vi er vel kommet fram, ja da er det bare å forvente seg å ”lade” litt til. Jeg vet ikke jeg, men for hver 3 time på reise blir det 1 døgn i sengen…Merkelig. Ja, så er vi nå her i Danmark. De sier det er fint her, og god mat. Jeg har sett innsiden av hotellrommet nå i snart 3 døgn. De kommer inn med frokost på sengen, tar den urørt ut igjen, det samme med middagen. Alt som forsøkes smakes på eller spises kommer straks opp igjen. De eneste ordene jeg orker å si er Nei takk, eller ja, i håp om at det er de svarene som ønskes.
Lade opp batteriene i ferien, mine batterier er det omvendt med, de lades ut!
På formiddagen i dag, tredje døgn, våget jeg å ta med kroppen inn i matsalen for å hente noe å drikke. Vertinnen, Connie, spurte forsiktig: Nå hvordan går det? Eh…dårlig, nei det svarer man ikke. Det går jo fremover siden jeg er ute av sengen et kort øyeblikk. Dusjet har jeg jo også. Så bærer det i seng igjen. Under dynen, utenfor høres fuglesang og svak vind i trærne. Det er sommer og sol i DanmarkJ Det er nå jeg skal lade batteriene…for om tre dager skal vi reise hjem.

3 kommentarer:

  1. Mange klemmer til deg Marianne!!

    SvarSlett
  2. Men kära nån! Vad har hänt?

    SvarSlett
  3. Ikke annet enn vanlig hverdag for meg....formen er svært variabel. Det går opp og ned her i ME-livet!
    M

    SvarSlett