onsdag 20. mai 2009

Tings iboende f...skap.


Som flittig husmor som jeg er så skal det helst serveres hjemmelaget syltetøy. Alle er svært glad i det! (Les ikke undertegnede, blir for søtt på brødskiva). Syltetøy bestående av jordbær, bønnhørlig renset og vasket, fryst ned i 2 kgs pakker for å gjøre syltingen lettere i ettertid. Sånn på tampen av vinterens jordbærrasjon er det nå bare en 1 kgs pakke igjen. Egentlig ikke noe stort problem, det er bare å veie opp halvparten av sukker og syltepulver det. Om bare vekten fungerte da :-/
Det er sikkert bare batteriet tenkte jeg, kjørte ned til Clas Ohlson, også kalt Klas Jøhnson av en eller annen grunn. Tanken slo meg der i butikken at jeg burde sikkert kjøpt ny vekt, men valgte nytt batteri i stedenfor.
Nytt batteri ble optimistisk byttet, men vekten viste 2-10-24-65 gr uten at det sto noe på....hmm. Merkelig. Samme gjorde den før den fikk nytt batteri. Å, om jeg bare hadde kjøpt ny med en gang, så hadde jeg spart meg for å måtte reise til butikken igjen. Æsj!! Så bar det ut igjen, til Klas Jøhnson, innkjøp av ny vekt. I butikken sjekket jeg at den nye hadde med batterier. Nå er alt fryd og glede igjen. Den nye vekten fungerer, den gamle er kastet.

3 kommentarer:

  1. Humre, humre :-))
    Rutt

    SvarSlett
  2. det var ju faktiskt ekonomiskt tänkt från början; det KUNDE ju ha varit batteriet!

    SvarSlett
  3. Ja, da ble det jo enda en tur til butikken...to turer på en dag :-/

    SvarSlett