torsdag 14. mai 2009

Flyvende dyr, også kalt insekter.

Nå som vi er i mai måned har de fleste insekter våknet til liv igjen, etter en stille vinter er det full fart. Da jeg la opp ny bakgrunn kom jeg på en ting. Det finnes dessverre mange som er svært allergiske for stikk fra bl.a. mygg og veps. Det finnes kanskje ennå flere som er redd dem. Livredde faktisk. Egenlig dårlig å gjøre narr av dem... I vår dyreglade familie finnes det faktisk to kanskje tre stykker som er litt i overkant redde. Den yngre utgaven er barna svært glade i å "erte". De tar med seg hva det måtte være inn for å vise de/det fram. I aller beste mening, selvfølgelig. Det blir ikke alltid like godt mottatt, av forskjellige årsaker. Disse finnes også i plastutgaver som i alle samenheng også fint kan brukes til andre årstider. F.eks. bursdager og jul. Som det ble sagt : Det er aldri godt å vite hva som skuler seg under innpakningspapiret når det kommer fra denne familien... Resultatet er uansett som forventet, full panikk, og mye latter... i allefall fra vår side. Dårlig spøk kanskje, men etter å ha fått endel gaver igjennom tidene er det blitt nesten obligatorisk. For sist jul hadde vi gått tom for ideer, og "buggspakken" uteble. Jøss, har de glemt meg i år eller??? Det var utsagnet da. Vi gleder oss svært til neste bursdag og selvfølgelig jul. Buggsen uteblir ikke, hverken i presangene eller i sommermånedene!

4 kommentarer:

  1. Jeg har tatt opp kampen mot den årlige innvasjonen av maur! Måtte også "klaske" den største ederkoppen jeg noengang har sett for noen dager siden. Da var det vill panikk her i huset ;-)
    Rutt, http://rutt-thisisme.blogspot.com

    SvarSlett
  2. Hei

    Har prøvd å legge en kommentar på bloggen, men det går ikke . Sender den på mail istedet-:)

    Kommentar:

    He he, ja jeg sier det!! Ikke lett å være den yngre utgaven som du refererer til... Men jeg skal vel være glad for at dere nå har nøyd dere med at det skal være "dødt" i forkant før jeg mottar det pakket inn....Det var værre når du kom med en stålorm over armen og ringte på døra!!! Vil gjerne ha litt sympati for å være i familie med dere, sier når jeg-:)
    Ha en fortsatt fin dag-:)

    SvarSlett
  3. Til Rutt

    Vi er så heldig å ha en liten hund i huset som tar seg av slike uønskede dyr. Alt som kan krype og gå... Her om dagen hadde vi også en stor edderkopp inne. Den synes til og med hundene var litt i overkant stor. Da måtte mor trå til :-/

    SvarSlett
  4. Sonen haaatar allt som flyr. Lager diverse gale kroppsbevegelser, til stor glede for resten av publiken.

    SvarSlett