onsdag 6. mai 2009

Ord for dagen.

"Å leve er mer enn å overleve."
Dette er overskriften på et innlegg i avisen i dag. Det er jo meget dekkende etter mitt syn. I allefall for meg som har M.E. Jeg skal ikke kaste meg inn i diskusjonen om NAVs håndtering av M.E. pasienter. Jeg skal heller ikke gi meg inn på de litt nyere "behandlingsformer" for pasienter med M.E. Dessverre vil jeg si at M.E. pasienter stort sett ikke blir tatt på alvor tidlig nok. I mitt tilfelle ble jeg tatt på alvor for sent. Jeg hadde vel mulig ikke vært så redusert om jeg hadde fått diagnosen før- Jeg måtte forsøke både å jobbe, gå til trening, behandlinger og gjort alt annet som egentlig bare fikk meg til og bli bare sykere og sykere. Bare for å gjøre det "riktige" i følge NAV. Uansett burde både NAV og leger skjønne...."Å leve er mer enn å overleve".

2 kommentarer:

  1. jag vet. når man endelig blir trodd på, er "seieren" ikke stor...

    SvarSlett
  2. Det er forferdelig trist når NAV og leger som skal være hjelpeapparat i en ellers vanskelig situasjon, bidrar til at man blir sykere! Vår utfordring blir jo å finne livskvalitet som gjør livet til mer enn å overleve - det kan være en utfordring stor nok som ME-syk..
    Håper du får fine mai dager, Marianne :-)
    Rutt

    SvarSlett