fredag 5. juni 2009

Inneaktiviteter.


Jeg dveler fortsatt ved det dårlige været...Ikke noe å gjøre med det, nei. Uansett er det da greit å ha litt inneaktiviteter. Å rydde og vaske hus er jo ingen hobby....Akvariet derimot, det er et interessant univers. "Mitt lille hjørne" kaller jeg det. Det er faktisk et flott hjørneakvarie som rommer 190 liter. Jeg kjøpte min første gullfiskbolle i 19-84 (tror jeg), rett etterat jeg flyttet hjemmefra. Vi hadde en sånn bolle hos mine foreldre også. Det å ha gullfisker i en bolle ble en litt upraktisk greie for meg som dengang hadde katt :-/ Derfor ble det et akvarie som rommet 90 liter, kun få måneder etter kjøpte jeg et på 250 liter. "Liter-syken" er utbredt blandt akvarister. Det å ha størst mulig plass til sine fisker, flere forskjellige fiskeslag=flere akvarier også. Dengangen endte opp med et på 450 liter + det lille på 90 liter. Av praktiske grunner har jeg nå et hjørneakvarie på 190 liter, det står såpass langt inne i hjørnet at den stor Berner ikke kan dulte borti det e.l. I mitt lille hjørne huser jeg nå Discus, Corydoras, Sommerfuglciklider og Sjakkbrettciklider. Discusen kjøpte jeg kanskje uten å vite hvor mye ekstra "stell" det medførte, en utfordring, vannkvalitet, som ser ut til å gå veldig bra. De har nå snart bodd i karet mitt i 2 år!



1 kommentar:

  1. Om det fortsätter att regna, kan detta väl bli uteaktivitet också? Jag menar; hyttetur för firrarna?

    SvarSlett